BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 30, 2010

JgN TeNgOk kAlAu rAsE XbErAnI YeR!!!!!!!!!!!

BiLe jEk aKu tGk vIdEo nI RaSe gErUn pOn aDe Tp SeBeNaRnYe aKu dH RaSe dH MeNdE nI....pAsTu tErFiKiR cMnI Ke aKu sE Tu!!!!!!!!!!yA AlLaH KuAt sUnGgUh iNsAn bErNaMa wAnItA IbU Dn iStErI MeNaNgGuNg uJiAn bEsAr mU.....

SeLaMat mEnOnToN tP SebElOm tUh MaAf yEk SeNsOReD CkIt yEk

video

Tp iKoT OrG Yg dH BeRpEnGaLaMaN KaN kLu dOc yG PaNdAi mMg XdE GuNtInG N KoYaK.....sAkItNyErRrRrRr...............

Monday, November 29, 2010

BiLe aNaK KiAn mEmBeSaR......

video
Ni LaH TElAtAh aNaK AkU Yg SuLoNg......kAdAnG2 tU NaKaL2 bUdAk LaH KaN BuAtKan mAmA dIa hAnGeN 1 BaDaN....Tp kAdAnG tErHaRu BiLeR DiA TaHu aKaN SeSuAtU YaNg aKu sEnIrI XpEnAh dUgA.......kAdAnG2 tU PlAk KELAkAu TerBaHaK AkU TaWa tGk lAwAk yG KdG2 XbErApA Nk jAdI DiA WaT...gAnAz gAk AnAk aKu nI AsIk nAk bErAtoMeN JeK........SaMpAiKaN AnAk2 KwN2 aKu aKu mEnJaDi mAnGsA rAkSaSa NyEr...AdOiYaI....tP AnAk mAmA MaMa tEtAp dOaKaN Yg tErBaIk tUk mUhAmMaD HaNnAn iKmAL......

ApE NaK JaDi dUnIa sEkArAnG YeR~~~~~~~JgN IaNya tErJaDi pAdA kItE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

video
kaLaU LaH AnAk aKu dIa wAt cMtU MeMaNg mEnDuGa kEsAbArAn aKu sEbAgAi hAmBaNyA......XdE HaTi pErUt lAnGsUNg kEr wAhAi mAkHlUk yG BeRnAmA MaNuSiA....XwAjIb kO DiPaNgGiL MaNuSiA...BiNaTaNg PoN TaU aDe pAsAaN SaYaNg.....uIsH UiSh......tKoT RaSe nYeR LaH

BaCe iNi jIkA AnDa iNgInKaN NyeR!!!!!!!!!!!!!





disini ada sedikit info dan diharap menjadian panduan berguna buat dikongsi bersama-sama terutama kepada suami isteri yang baru berumahtangga untuk merancang keluarga....jgn malu jgn segan yerrrr
Ketahuilah, untuk mendapatkan bayi lelaki atau perempuan, semuanya boleh dirancang..

Amalan Pemakanan Isteri sebelum bersama

1. Madu lebah (utk energy dan kesihatan dalaman)
2. Minum susu dan mengambil buah badam sebagai sajian ringan
3. Amalkan minum sup ayam dan makanan berempah
3. Minuman berhalia juga bagus (suami juga - utk kepekatan air mani)


Tips untuk mendapatkan bayi perempuan :

1. Berdoa sebelum bersama dgn niat usaha utk mendapatkan bayi perempuan 2.
Bersama suami pada waktu subur isteri (antara hari kesebelas hingga hari  kesembilan belas dr kiraan hari pertama datangnya haid)
Kenapa dlm waktu subur isteri sahaja? Sbb suami ni aktif 24 jam, so sperma dia sentiasa banyak dan subur walhal isteri kebiasaannya bergantung pada
 mood. Hanya dalam waktu subur ni saja, hormon isteri lain macam sikit.
 That's why susah nak dapat baby perempuan ni.. tapi majoriti pasangan baru
berkahwin, potensi dapat anak perempuan tinggi.
3. Suami melepaskan/merembeskan hanya 50% air maninya di dalam rahim
isteri dan bakinya dipangkal rahim (Tujuan : mengizinkan hanya sedikit
sahaja sperm kedalam rahim isteri supaya gen XY dpt diseimbangkan; Suami
membawa XY, isteri membawa gen X - so penentu jantina bayi adalah dr
sperma suami)
4. Selepas bersama, amalkan tidur beralih ke kiri (sekiranya
membelakangkan suami, minta izin terlebih dahulu)
5. Berdoa.

Amalan Pemakanan 1-4 bulan kandungan (dlm proses pembentukan janin):

1. Banyakkan makan sayur, sup dan asam serta beralkali
2. Banyakkan makan buah-buahan
3. Amalan minuman berkarbonat/gas (jgnlah selalu)

Amalan Perbuatan 1-9 bulan kandungan :

1. Mengamalkan bacaan surah Yusuf dan Maryam (surah Yusuf utk kuatkan
badan dan bayi, lebihkan mengamalkan surah maryam utk pembentukan minda bayi * lebihkan/kekerapan kepada surah Maryam
2. Mengurut kandungan/perut dan bercakap dgn bayi dalam kandungan dgn
memanggilnya dgn nama "Maryam" atau "Siti Aisyah"
3. Berdoa selepas solat (biasalah kan....)

Fizikal ibu yg mengandungkan bayi perempuan - perutnya meleper atau
membulat rata ke kiri dan kanan.



Tips untuk mendapatkan bayi lelaki:

Sebelum & Selepas:

1. Berdoa sebelum bersama dgn niat usaha utk mendapatkan bayi lelaki 2.
Bersama suami pada waktu tidak subur isteri (antara hari dua puluh satu
hingga hari kedua puluh lapan /hari sebelum period dr kiraan hari pertama
selepas waktu subur)
Kenapa dlm waktu tidak subur isteri sahaja? Sbb suami ni aktif 24 jam, so
sperma dia sentiasa banyak dan gen X/Y yg perlu dikumpulkan perlu lebih
sedikit pada waktu ini. Hanya dalam waktu tidak subur ini saja, hormon
suami perlu lebih aktif dr isteri. Agak susah nak dapatkan bayi lelaki
tapi depends gak.. (kebanyakan pasangan baru berkahwin selalu dapat bayi
perempuan sbb first time bagi si isteri melalui 'gitu-gitu' so excited
terlebih sikit... tapi kalau merancang, memang mudah dapat bayi lelaki) 3.
Suami melepaskan/merembeskan 100% air maninya di dalam rahim isteri dan
sedalam mungkin
(Tujuan : mengizinkan kesemua sperma disalurkan kedalam rahim isteri
supaya gen XX lebih banyak dr XY; Suami membawa XY, isteri membawa gen X -
so penentu jantina bayi adalah dr sperma suami)
4. Selepas bersama, amalkan tidur beralih ke kanan (sekiranya
membelakangkan suami, minta izin terlebih dahulu takpun cuba ubah tempat
tidur supaya tidak membelakangi suami tapi masih dlm keadaan beralih ke
kanan)
5. Berdoa.

Amalan Pemakanan 1-4 bulan kandungan (dlm proses pembentukan janin):

1. Banyakkan makan laut (seafood) serta daging
2. Banyakkan makan yg berasid
3. Amalan minuman kurang manis

Amalan Perbuatan 1-9 bulan kandungan :

1. Mengamalkan bacaan surah Yusuf dan Maryam (surah Yusuf utk kuatkan
badan dan bayi, lebihkan mengamalkan surah Maryam utk pembentukan minda
bayi) * lebihkan/kekerapan kepada surah Yusuf 2. Mengurut kandungan/perut
dan bercakap dgn bayi dalam kandungan dgn memanggilnya dgn nama "Muhammad"
atau "Ahmad"/"Amin"
3. Berdoa selepas solat (biasalah kan....)

Fizikal ibu yg mengandungkan bayi lelaki - perutnya membesar atau
meruncing ke hadapan.



Selamat mendapatkan baby pilihan anda! Kita hanya merancang dan
berikhtiar, tapi Allah swt yang tentukan.


 Sweetkan dak2 nih.....akunyer 2/2 hero...cmne nih nk kene express rakyat nih....uwaaaaaaaaaaaaa


NI HERO2 AKU LER.......PASNI KENE GAK DOA BYK2 DPT GEGIRL.........TP SYUKUR PD YG ESA KURNIAKAN AKU ZURIAT SEBAGAI PENGERAT KASIH AKU NGN HUBBY..........

JaUh dImAtA dEkAt di HAti.....KamI sEhaTi sEjIwA

WaLaU KaMi BeRjAuHan Tp HaTi kAmI SaLiNg MeNgInGaTi aNtArA SaTu sAma LaIn
NiLaH KaMi
ZaIdAh & ZaRiAh

KaMi aKaN tEtAp SaLiNg IgT KeRanA uRI KaMi 1......LUV u My siS mUaHHHHHHHHHHHHHHH.......kO MmG AkAK yG PaHaM AkU.......JgN LuPo PeRJanJiAn KiTe YanG TuTTtTttTTT...~~~~~~~~`aKu sAYaNg kO Tau.....cAyAnG BaNgEt..............

~~~~~Ni dia ngn ank tersayang dia danial mokkss~~~~~~



tU NaMe AnK dIa DaNiAl yG geMuKs yG sUkE mAkaN PeHa aYaM Yg Di PANgGiL aYaM GrG AkIBaT dArI cErItA UpIn ipiN.........CaM AdiK BaDIk lEr pLaKs...........

~~~~Ni LaK AkU NgAn aNaK2 AkU IkMaL N iLhAn~~~~

WaLaU AnAk-aNaK mAmA Ni nAkAl cAmnE PoN MaMa tEtAp dOaKaN AgAr aNaK-AnAk mAmA NiE Jd insAn yG BeRGuNa sUaTu hArI NaNti yE SaYaNg.....jD InSaN yG bOlEh MeMbAhAgIaKaN SeMuA OrG DaN MeMbUaT SeMuA OrG sEnAnG NGAn AnAK MaMa....CaYang AnAk-AnAk mAmA......

Ni dAh sAlAh PoSt ni dAH.....SaMbuNg lIk lA PoSt kAmI Td~~~~~~~~

EnAk rAsA YuM YuMMy

SeMuA ReSePi aDaLaH sDn bhD dR PuAn nOoRzArIaH
ASAM PEDAS IKAN MAYONG
(MY HUBBY'S FAV)
bahan-bahan;
KEPALA IKAN MAYONG @JAHAN
BWG MERAH BESAR 3BIJI*NK PEDAS AGAK2 YER
BWG PUTIH 4BIJI*
HALIA 2CM*
KUNYIT 11/2CM*
DAUN KESUM
(*DIBLENDER)
GARAM,PERASA,ASAM.GULA

CARA2
TUMIS BAHAM BLENDER HINGGA GARING MASUKKN KEPALA IKAN,MASUKKN AIR ASAM SEMUA BAHAN PERASA THEN KECILKN API BIARKAN HINGGA EMPUK....LAST SEKALI MSUK DAUN KESUM........AGAK2 1/2JAM GAK NK EMPUK......
 

AYAM GORENG CRISPY DAUN KARI

AYAM MASAK KICAP

 PAPRIK AYAM

KACANG BENDI GORENG

SOTONG MASAK CILI

CHICKEN BLACK PEPPER

URAP PEGAGA

ANGLE HAIR SPAGETTI WIF ALFREDO SAUCE

CHICKEN CHOP BLACKPEPPER SAUCE

KHAILAN IKAN MASIN

DAGING GORENG KAMPUNG

SUP TULANG

AYAM MASAK HALIA

DAGING GORENG CILI BERSAMA PETAI

NASI DAGANG

ASAM PEDAS IKAN MERAH

KARI AYAM KAMPUNG

NASI TOMATO

IKAN KELI PECAL LELE

SAYUR CAMPUR GORENG

MEE GORENG HANNAN

SAMOSA

SIAKAP TIGA RASA

PULUT CAWAN

NASI AMBENG

TAUGEH GORENG SIMPLE


bUaH hAtI PeNgArAnG JAnTuNg

~~~~~~~~~~~ MuHaMmAd hAnNAn iKmaL~~~~~~~~~~
 
 
~~~~~~~~~~ mUhAmMaD HaNnAn iLhaN~~~~~~~~~~~
 
At-tabari mengatakan bahwa Luqman adalah seorang hamba dari negeri Habsyah yang bekerja sebagai tukang kayu. Namun namanya terpatri abadi didalam Al-Qur’an. Al-Qur’an menyebutnya sebagai laki-laki shaleh yang memberikan  nasihat luhur kepada anaknya. Dalam beberapa nasihat tersebut, Luqman dilukiskan sebagai orang yang bijak, santun, dan penderma. Al-Qur’an mengatakan bahwa Luqman diberi hikmah (kebijaksanaan) (QS Luqman [31]: 12).
wasiat atau nasihat Luqman,dalam  al-Qur’an:
Pertama : Nasihat untuk selalu menjauhi perbuatan syirik,  ”Dan (ingatlah) ketika Luqman berkata kepada anaknya, di waktu ia memberi pelajaran kepadanya, ‘Hai anakku, janganlah kamu mempersekutukan (Allah), sesungguhnya mempersekutukan (Allah) adalah benar-benar kezaliman yang besar’” (QS: Luqman [31]:13).

Kedua : Selalu berbuat baik kepada kedua orang tua (QS Luqman [31]: 14), terutama kepada ibu. Islam memberikan penghormatan dan kedudukan yang amat tinggi kepada para ibu, sehingga bahwa “surga berada dibawah telapak kaki ibu”.

Ketiga : Tidak mengikuti  perintah orang tua dalam kemaksiatan. yang demikian, perintah orang tua untuk membangkang terhadap perintah Allah SWT, tidak menggugurkan kewajiban anak untuk sentiasa berbuat baik kepada mereka (QS Luqman [31]: 15)

Keempat : Selalu bersyukur karena meyakini bahwa semua nikmat berasal dari Allah Swt, tapi juga harus disertakan dengan perbuatan. Misalnya, menyisihkan sebagian dari harta kita kepada kaum fakir miskin. Dalam al-Qur’an Allah SWT menyatakan bahwa jika kita bersyukur atas karunia-Nya, maka nikmat yang kita terima akan bertambah (QS Ibrahim [14]: 7).

Kelima : Selalu berbuat baik walau sekecil apapun (QS Luqman [31]: 16).

Keenam : Tidak lalai dalam mengerjakan shalat, sentiasa menyuruh kepada kebaikan dan melarang kemunkaran, serta selalu bersabar dalam setiap masa (QS Luqman [31]: 17).

Ketujuh : Membuang sikap sombong yang ada dalam diri (QS Luqman [31]: 18)

Kedelapan : Selalu rendah hati dan tidak mengucapkan kata-kata kasar (QS Luqman [31]: 19).

Itulah nasihat-nasihat Luqman kepada anaknya yang diabadikan dalam al-Qur’an. Semoga anak-anak mama akan menjadi anak yg soleh di dunia dn akhirat sekurang-kurangnya apabila mama dan ayah pergi kami ada meninggalkan zuriat yg cemerlang duniawi dn ukhrawi…aminnnnnnnnn
 

~~~~Friends care, Friends share, We need friends Everywhere!~~~~

A friend is like a flower,
a rose to be exact,
Or maybe like a brand new gate
that never comes unlatched.
A friend is like an owl,
both beautiful and wise.
Or perhaps a friend is like a ghost,
whose spirit never dies.
A friend is like a heart that goes
strong until the end.
Where would we be in this world
if we didn't have a friend
Persahabatan yang sejati akan membawa kepada kerinduan yang abadi
Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…
dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat
Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan
Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir
Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal
Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin
Kerana sahabat mewakili suatu kekuatan
Sahabat yang paling baik adalah
Diri kita yang sendiri tahu menilai setiap apa yang kita lakukan
Hadiah yang beharga dalam erti kata sahabat yang sebenar
Adalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri
Bergaullah dengan manusia sebaiknya
Sehingga kalau kamu mati mereka tangisi
Dan kalau hidup mereka selalu merindui kamu
Yang indah itu pertemuan
Yang manis itu kemsesraan
Yang pahit itu perpisahan
Yang tinggal hanyalah kenangan
 
MaSe nI KaT ThE GrAnDrIvErvIeW HoTeL......
KaMi nI MmG SuKe bErJaLaN ReRaMaI....sEbAbNyE SeMuA SeKePaLa.......NaNtI SaYa uPlOaD Ag gMbO YaNg lEn yEr.....DaRi kIrI  tU NaMe iRa sBlH Tu aKu sBlH Ag tU zAM n yAnG LaSt tU SaL......sEmUa aDe bBy kEcIk iRa jE LoM AdE Bb kEcIk aG SbBnYe daLaM pRoSeS Ag kAtEnYeR...wAh kAkAk nK DpT AdIk yEr.......
 
nI GmBaR Yg SamE TmBaHaN AdE TiHa dE LeGenD HeHehEhE.......Ni bUkE PoSe

HaRi nAn iNdAh

senyummu adalah bahagiaku..Ceriamu adalah dambaku..Gelisahmu adalah kebimbanganku..Air matamu adalah kesedihanku..Kau pelipur lara dukaku..Kau pengiring suka citaku..Bersama kita dalam hari-hari keberkahan..Ikatan ini berawal dari hati atas nama cinta..Jalinan ini bermula dari rasa atas nama sayang..Pertautan ini berasal dari angan atas nama rindu..Sungguh ini adalah cinta, sayang, dan rindu..Cinta, sayang, dan rindu atas nama pengabdian kepada Rabbul Izzati..Malam ini bintang bersinar cinta, bulan tersenyum sayang, angin mendesir rindu..Wahai bintang, bulan dan angin..Sampaikanlah salam cinta, sayang, dan rinduku kepadanya..“Sungguh Aku Sangat mencintaimu karena Allah”

I LOVE U when you are laughing

I LOVE U when you are sad

I LOVE U when you are happy

I LOVE U when you are mad

I LOVE U when you are joking

I LOVE U when you are true

But the reason why I LOVE U

Tepat jam 5 ptg 17 jun 2006 aku telah sah menjadi isteri kepada jejaka yg kat bwh ni

kuruskn dia ni skrg bgai di pam2 badan nyer....sian dia aku bg mkn byk sgt tuh...........ni ler hubby aku........luv u syg.....ok nk stop dulu mau solat daaaa...lamenyer solat yer....hehehhehhe.....smbung lik......pastu aku diijab kan debar gtu......

ni ler muke aku yg menanti penuh debar cettttt.........tp mmg debar biler kate dh jek jatuh air mata tp tahan beb sebb tkot comot momot muke aku.....hahhahaha sengal kan.....aku harap bahagia la kami hingga akhirnye...ni ade sikit bingkisan tuk my darling ummmmmmmphhh......

Mengenalmu adalah suatu anugerah
Menyakitimu adalah suatu larangan
Mendampingi hidupmu adalah suatu kebahagiaan
Meninggalkanmu adalah suatu kebodohan..

sEmOgA IKaTaN pErKaHwInAN KitA KeKaL UnTuK SeLaMaNyA....doAkU AgAr hAtImU hANyA DiTeTaPkAn UnTuK DiRiKu....KiNi uSiA PeRkAhWiNaN KaMi mEnCeCaH 4TaHuN.....sEgAlA OnAk dUrI PeLbAgAi cAbArAn kAmI TeLaH LaLuI BeRsAmA....SuSaH SeNaNg, SuKa dUkA KaMi hArUnGi dEnGaN tAbAh....kUrNiAkAn kAn kAmI NiKmAt kEbAhAgIaAn sELaMaNyA Ya AlLaH...

CeRiTa tEnTaNg aKu

Amacam cun tak aku......hua hua hua klu nk tau ni ler cite2 aku dari kecik ag..bile org tanyer jek aku mesti jwb nk jd lawyer...cet speaking plak kn........tp merasa gak pakai bju ala2 lawyer wlu xcapai cita2 aku ni...hampeh....tp tu semua ketentuan daruNYA.......tp aku xmalu belaja dn aku xkerja sbbnye aku dpt mendidik ank2 aku dengan cara aku yg sendiri......tuk anak2 mama jgn kecewakan mama sebabnye mama korbankan ape yg mama ade skrg tuk kamu ye sayang......


sorry yer semua ni dh masuk 3 x aku wat blog hampeh la aku ni selalu lupe passwaord...siankan......smbungg lik cerita aku......aku telah menamatkan pendidikan aku dh menerima segulung ijazah yg mane telah aku simpan elok2 utk ditatap ......sob sob sob...kenape??????sbbnye mmg la kene simpan elok aku xgune pon sehelai kertas yg dinamekn ijazah tuh tuk kerja sbbnye lg aku ade kerja tersendiri kat umh ......tp aku syukur sgt2 mungkin DIA lebih tahu perjalanan hidup seorang hambanNYA itu....apepon aku telah mengembirakan hati abah dan mak aku yg nk tgk aku berjaya amin.....abah mak ilmu2 tu org guna tuk cucu2 mak ye jgn mareeeeeeeeeeee.........cerita selepas ini lg best.....